Wyposażenie szkół specjalnych

Szkoły specjalne to szczególny rodzaj placówek oświatowych, w których wiedzę i umiejętności społeczne zdobywają uczniowie o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Program nauczania dostosowany jest do potrzeb i możliwości percepcyjnych dzieci niepełnosprawnych.

Jak wygląda praca z dzieckiem niepełnosprawnym?

W szkołach specjalnych kształcą się przede wszystkim dzieci z upośledzeniem umysłowym, zaburzeniami rozwoju i osobowości, dlatego też ważne jest to, aby zapewnić im odpowiednie narzędzia edukacyjne. Istotnym czynnikiem jest w tym przypadku również fakt, że placówki tego typu realizują zadania edukacyjno-wychowawcze oraz rehabilitacyjne. W praktyce oznacza to mniej liczne klasy, doskonałe wyposażenie w środki dydaktyczne, wyspecjalizowaną kadrę oraz specjalne metody pracy. Jednym z niezbędnych rozwiązań jest sprzęt do integracji sensorycznej, który zapewnia optymalne wsparcie w rozwoju różnych sfer psychofizycznych dziecka.r

Sprzęt do integracji sensorycznej może mieć różny charakter, do najważniejszych należą m.in. podwiesia i urządzenia podwieszane, sprzęt naziemny, pomoce obciążeniowe, woreczki sensoryczne, a także funkcjonalne zestawy do integracji sensorycznej, obejmujące szereg alternatywnych elementów stymulujących rozwój wszystkich zmysłów. Bogaty wybór różnorodnych propozycji umożliwia prowadzenie kompleksowych działań terapeutycznych, czyli pobudzanie małej i dużej motoryki oraz rozwijanie wyobraźni.

Istotnym czynnikiem edukacyjno-rozwojowym są również ćwiczenia logopedyczne. Zaburzenia mowy to problem, który dotyczy przeważającej większości dzieci z upośledzeniem, dlatego też terapia logopedyczna jest w ich przypadku niezbędna. Podczas pracy logopedycznej przydatne okazują się także różnego rodzaju gadżety edukacyjne, m.in. zabawki i testy umożliwiające ćwiczenie prawidłowej wymowy. Jeśli chcemy doposażyć szkołę specjalną w pomoce logopedyczne sklep z akcesoriami szkolnymi posiada w swojej ofercie bogaty wachlarz różnorodnych propozycji, dostosowanych do potrzeb dzieci niepełnosprawnych.

TWÓJ KOMENTARZ

siedemnaście − pięć =