Sposoby na ekspozycję towaru w sklepie

W każdym sklepie – czy to spożywczym, czy odzieżowym – priorytetem jest zawsze wysoka sprzedaż oferowanych towarów. Jeden z głównych warunków osiągnięcia tego celu to atrakcyjna prezentacja całego asortymentu na odpowiednio dobranych meblach oraz ekspozytorach. Najbardziej rozpowszechnionymi konstrukcjami są oczywiście tradycyjne regały. Przed zakupem konkretnych egzemplarzy należy koniecznie zweryfikować rozstaw oraz szerokość półek, a także nośność (maksymalną dopuszczalną wagę przechowywanych produktów). 

Dobra widoczność to absolutna podstawa 

W większości sklepów najlepiej sprawdzają się regały zbudowane w systemie rurkowo-kulowym – ze stalowego stelażu i półek wykonanych z naturalnego drewna, ewentualnie płyt wiórowych. Charakteryzują się one bowiem świetną trwałością, łatwym montażem i sporą pojemnością. Układając na nich towary, trzeba pamiętać o tym, aby najwyżej znajdowały się te lekkie i niewielkie gabarytowo, gdyż ułatwi to klientom ich zdejmowanie. W zasięgu wzroku zaleca się natomiast umieszczenie wyrobów najdroższych i tych, które powinny zostać sprzedane w pierwszej kolejności (np. z powodu upływającej daty ważności). Innym rodzajem niezwykle użytecznych mebli są panele sklepowe stworzone z płyt MDF o grubości około 20 mm. Są one montowane bezpośrednio do ściany i posiadają praktyczne wsuwki aluminiowe przystosowane do zaczepiania wieszaków, zawieszek i haków. Ich ogromną zaletą jest to, że nie zajmują zbyt wiele przestrzeni, a tym samym dają możliwość efektywnego zagospodarowania lokalu. Pozostałe godne polecenia konstrukcje to m.in.:

– gondole na kółkach,

– stendery kilkuramienne, spiralne i karuzelowe,

– stojaki z wieszakami (na ubrania),

– druciane kosze wysypowe, 

– manekiny wystawowe. 

TWÓJ KOMENTARZ

19 − 12 =