Najważniejsze cechy przekładni ślimakowej

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Przekładnie są rozpowszechnionymi urządzeniami, które możemy znaleźć między innymi we wszystkich pojazdach. Wśród różnych typów występuje między innymi przekładnia ślimakowa, zwana także motoreduktorem ślimakowym.

Czym cechuje się przekładnia ślimakowa?

Przekładnia slimakowa ma bardzo charakterystyczny rodzaj budowy, który pozwala jej na przenoszenie nawet największych obciążeń, przy jednoczesnej zmianie parametrów. W ten sposób może być wykorzystywana w bardzo wymagających układach i rozwiązaniach, które wymagają wyłącznie elementów najwyższej jakości.

Motoreduktor ślimakowy cechuje się także zdolnością do samohamowania, na co wskazuje nawet jego nazwa. Jest to zdolność, która pomaga w utrzymaniu właściwego tempa pracy i gwarantuje, że nawet bez dodatkowych elementów hamujących układ będzie pracował w optymalnym tempie.

Jak pracuje przekładnia ślimakowa?

Przekładnie ślimakowe pracują w charakterystyczny sposób, w którym śrubowa linia zębów jest odpowiedzialna za jeden obrót ślimaka (równorzędny ze skokiem). W tym samym czasie również w ślimacznicy dochodzi do wykonania obrotu o jeden ząb.

Wysoka jakość wykonania

Proponowane przez nas motoreduktory ślimakowe wykonywane są ze stali, żeliwa albo aluminium. Wszystkie trzy materiały odznaczają się doskonałymi parametrami mechanicznymi i są niezwykle odporne na uszkodzenia czy korozję. Dzięki temu motoreduktory ślimakowe mogą być wykorzystywane nawet w najbardziej wymagających aplikacjach.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*