
Jest to franczyza. Dla wielu przedsiębiorców idea franczyzy jest atrakcyjna, ponieważ oferuje ona usprawniony sposób na rozszerzenie działalności. Można wykorzystać sprawdzony model, który został wypróbowany przez innych franczyzobiorców i skorzystać z doświadczenia i wiedzy franczyzodawcy.
Co to znaczy?
Franczyza jest rodzajem modelu biznesowego, w którym znaczna liczba franczyzobiorców stanowi niezależną własność i jest prowadzona. Franczyzobiorca, czyli właściciel franczyzy, płaci opłatę i otrzymuje pewne wyłączne prawa do sprzedaży produktu lub usługi firmy. Opłata ta różni się znacznie w zależności od branży i kraju. Franczyza jest alternatywą dla rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej, z wieloma korzyściami, takimi jak zmniejszone ryzyko, szkolenia, wsparcie marketingowe i rozpoznawalność marki.
Zalety
Główną zaletą franczyzy jest to, że zapewnia sprawdzony model sukcesu i może pomóc zmniejszyć ryzyko związane z rozpoczęciem działalności gospodarczej. Nie kupuje się tylko pomysłu lub koncepcji – kupuje się uznaną markę z historią sukcesu i rentowności. Mniejsze jest ryzyko, gdy wspiera nas firma o ugruntowanej pozycji i znacznie łatwiej jest uzyskać finansowanie od kredytodawców, jeśli kupuje się istniejący model biznesowy, który odniósł sukces, niż próbując rozpocząć coś od zera.
Franczyzobiorcy korzystają z:
- Wsparcia i szkoleń zapewnianych przez franczyzodawcę;
- Sprawdzonego modelu biznesowego, który został już przetestowany w innych lokalizacjach;
- Silnej marki, którą znają klienci i dostawcy;
- Dostępu do istniejącej sieci łańcucha dostaw;
- Zespołu marketingowego, który stworzył plan marketingowy dla franczyzy, w tym stronę internetową, broszury i filmy.