Większość firm stara się co jakiś czas zorganizować ciekawą imprezę dla swoich pracowników, gdyż jest to doskonały sposób na zacieśnienie więzi w grupie. Zazwyczaj realizacją tego zadania zajmuje się wyznaczona osoba. Aby zwiększyć swoje kompetencje, powinna koniecznie zapisać się na specjalny kurs w zakresie kompleksowego planowania eventów. Z przykładową ofertą można zapoznać się na https://emtg.pl/organizacja-bezpieczenstwo-imprez-masowych/.
Planowanie i organizowanie eventu wymaga przede wszystkim zgrania wielu różnych elementów w krótkim czasie. Absolutną podstawą jest zdefiniowanie celu wydarzenia, ponieważ ma to ogromny wpływ na jego format i scenariusz. Drugim niezwykle istotnym działaniem jest precyzyjne określenie grupy odbiorców z jednoczesnym uwzględnieniem ich głównych potrzeb oraz oczekiwań. W zakresie obowiązków organizatora leży ponadto tworzenie kosztorysu. Musi on obejmować wydatki zarówno na pozycje w menu, jak i na materiały dla uczestników oraz atrakcje dodatkowe (np. występ znanej grupy muzycznej lub pokaz barmański). Oto pozostałe niezbędne kroki: