Reklama na paczkomatach – dlaczego taka forma promocji jest skuteczna?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Paczkomaty są jedną z najpopularniejszych form dostaw zakupów z sieci. Według statystyk ponad 500 000 osób każdego dnia odbiera przesyłki właśnie z tego punktu odbioru. Dodatkowo, dzięki strategicznemu rozmieszczeniu paczkomatów, wielu ludzi mija je w drodze do pracy, sklepu, uczelni, stacji benzynowych itp. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy i instytucje zgłaszają chęć oklejenia punktów odbioru swoją własną reklamą – przede wszystkim ze względu na świetną lokalizację, stałą obecność potencjalnych klientów oraz powszechny i łatwy dostęp. 

Czy reklama umieszczona na paczkomatach jest dobrym sposobem na zachęcenie klientów?

Główną zaletą kojarzącą się z reklamą na paczkomatach jest masowy zasięg kampanii reklamowych, które miesięcznie przyciągają uwagę milionów potencjalnych klientów. Dodatkowo punktu odbioru są dobrze oświetlone przez całą dobę (a co za tym idzie, umieszczona reklama „pracuje” ciągle) i położone w miejscach łatwo dostępnych i ruchliwych. Wykupienie reklamy na paczkomatach jest gwarancją rozpoznawalności – niemal w każdym mieście i większych miejscowościach jest chociaż jeden punkt odbioru, co oznacza wyższe szanse na pozyskanie nowych, zainteresowanych klientów. 

Reklama sprawdza się podczas oczekiwania na swoją kolej odbioru paczki. To wtedy najczęściej klienci zwracają uwagę na zdjęcia produktów lub usług, którymi oklejone są skrytki. Dlatego tak ważny jest wygląd umieszczonej reklamy – musi przyciągać wzrok kolorystyką, wykonaniem oraz chwytliwym hasłem. 

Dwie najczęstsze formy reklamy na paczkomatach

Oklejenie paczkomatu – najpopularniejsza forma reklamy. Przyciąga wzrok w trakcie czekania na odbiór przesyłki, ale także rzuca się w oczy osobom przechodzącym obok. Dzięki temu, że paczkomat jest oświetlony w nocy, reklama pozostaje dobrze widoczna i zwraca na siebie uwagę. 

Reklama na ekranach paczkomatów sprawdza się w momencie wpisywania kodu odbieranej paczki. W tym przypadku należy uważać, aby nie była zbyt nachalna i nie przeszkadzała odbiorcy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*