Akumulator w pojeździe jest głównym rezerwuarem energii elektrycznej. Wykorzystywana jest ona przede wszystkim do rozruchu silnika spalinowego. Może być także spożytkowana na pracę odbiorników takich jak światła czy radio w momencie, gdy motor nie pracuje. Dziś dowiemy się, co zawiera wnętrze baterii rozruchowej i w jaki sposób generuje ona prąd.
Głównym składnikiem każdego akumulatora są płyty z tak zwaną masą czynną. Są to odpowiednio dobrane związki ołowiu z innymi metalami. Mamy dwa rodzaje płyt: dodatnie oraz ujemne. Każdy rodzaj posiada wyprowadzenia, które łączone są we wspólne szyny. Te z kolei ostatecznie formują słupki, czyli miejsca odbioru prądu z baterii. Sama masa jednak nie wystarczy, pomiędzy płytami musi też znajdować się roztwór kwasu siarkowego o odpowiednim stężeniu (najczęściej 37%). Dzięki niemu może dochodzić do reakcji chemicznych pomiędzy płytami, co bezpośrednio generuje energię elektryczną. Ponieważ wewnątrz baterii znajdują się nieprzyjazne dla środowiska substancje, kupując nowy akumulator w Poznaniu musimy zawsze oddać do sklepu stary, który dotychczas eksploatowaliśmy w naszym pojeździe.
Ponieważ wnętrze tradycyjnego akumulatora wypełnione jest kwasem, musi on znajdować się w pozycji poziomej. Te warunki nie zawsze można spełnić w przypadku motocykla, stąd też stosuje się tam inny typ baterii. Najczęściej wykonane są one w technologii żelowej, nie posiadają więc płynnego elektrolitu. Dzięki temu, nawet gdyby pojazd uległ wywróceniu, agresywna zawartość nie wydostanie się ze środka. Sklep motocyklowy w Poznaniu na Starołęce sprzedaje także baterie w technologii AGM, która jest swoistym rozwinięciem tej poprzedniej. Dzięki temu można uzyskać większe pojemności oraz lepszą wydajność prądową.