Jak przygotować się do treningu i jak sprawić, aby był wydajniejszy?

Trening jest bardzo ważny, aby utrzymać zdrowy i sprawny organizm. Niektórzy jednak trenują zawodowo i w związku z tym potrzebują zoptymalizować jego przebieg, aby stał się jeszcze bardziej wydajny. Jak zatem przygotować się do niego, aby osiągnąć taki cel? Przede wszystkim należy zacząć go w odpowiedniej porze dnia, a także właściwie przed nim wypocząć. Ogromne znaczenie ma również nasza dieta.

Kwestia posiłków

Wiele osób zastanawia się, czy powinno coś jeść przed treningiem. Choć narosło wokół tego tematu wiele wątpliwości i mitów, specjaliści przekonują, że jedzenie przed treningiem jest wskazane. W wielu przypadkach motywacja przed odchudzaniem jest tak duża, że wiele osób rozpoczyna trening na czczo, sądząc że w ten sposób przyspiesza proces spalania kalorii. Efekt może być jednak zupełnie odwrotny. Brak posiłku spowoduje, że nastąpi spadek energii, a my nie będziemy mieć siły do kontynuowania treningu. Nawet jeśli znajdziemy siłę, by dalej trenować, będzie to nieefektywny proces. Jak prawidłowo jeść? Dietetycy zalecają, aby posiłek spożywać minimum godzinę przed planowaną aktywnością. Najlepiej jeszcze wcześniej, co pozwoli uniknąć ryzyka problemów żołądkowych. Po zakończeniu treningu również należy coś zjeść, aby przyspieszyć regenerację mięśni. Pominięcie posiłku po treningu jest bardzo niebezpieczne, ponieważ organizm pobiera wtedy utraconą energię nie z tkanki tłuszczowej, ale z mięśni. Bezpośrednio po jego zakończeniu można zjeść banana, a później pełnowartościowy posiłek.

TWÓJ KOMENTARZ

3 + 8 =