Branża hotelowa należy obecnie do najszybciej rozwijających się oraz przynoszących największe zyski. Rozwój turystyki na terenie Polski w ostatnich latach nieustannie się zwiększa prowadząc do powstawania coraz to nowych miejsc wypoczynku (sprawdź np.: “hotel Wrocław centrum”). Ludzie zaczynają uprawiać turystykę coraz częściej, w dużej części wiąże się to z obniżeniem kosztów za nocleg w hotelach oraz hostelach, dzięki czemu z oferty korzystać nie tylko ci z wyższej klasy społecznej.
Hotelarstwo jest dziedziną zyskowną, pod warunkiem, iż pewni jesteśmy tego, co robimy oraz posiadamy odpowiednio rozpisany plan. Wybór odpowiedniego miejsca oraz samego gatunku hotelu będzie należał do pierwszych obowiązkowych zadań przed nami wytyczonych. Musimy zdecydować czy chcemy postawić hotel w turystycznej miejscowości, czy na obrzeżach miasta, który będzie kusił klientów dodatkowym wyposażeniem, na przykład sauną, spa, basenem czy strefą barową. Poza tym czeka nas standardowe rozróżnienie pomiędzy hotelem, a motelem. Określenie rodzaju świadczonej usługi należy do najważniejszych działań, jakie będziemy musieli zrealizować.
Wymyślenie odpowiedniej oraz chwytliwej nazwy, również powinno być czynnością do której się przyłożymy. Bowiem to właśnie neon oraz logo z nazwą będą pierwszą rzeczą, która rzuci się w oczy podróżnym – im bardziej oryginalna i przykuwająca nazwa, tym większa szansa, iż potencjalny klient skorzysta z oferty naszego hotelu. Przemyśleć również powinniśmy czy wraz z hotelem chcemy prowadzić restaurację, nie tylko dla gości hotelowych, ale i podróżnych chcących jedynie skorzystać z oferty naszej restauracji