Aplikacja lojalnościowa – w jaki sposób może zbliżyć firmę do klienta?

Techniki marketingu podlegają stałej ewolucji. Kiedyś standardem było zasypywanie potencjalnego klienta rozmaitymi chwytami perswazyjnymi, które miały niemalże przymusić go do kupienia produktu. Na szczęście te czasy powoli odchodzą już w przeszłość. Dziś coraz większą popularność zyskuje strategia tworzenia pozytywnego wizerunku i emocjonalnego przywiązywania do firmy. Dużą rolę pełnią w niej programy lojalnościowe.  

Dlaczego warto wdrażać to rozwiązanie

Stosuje się je do produktów, które od dłuższego czasu obecne są na rynku i zyskały już zaufanie konsumentów. Klient otrzymuje w ramach programu możliwość zainstalowania aplikacji. Po odnotowanym na niej wielokrotnym zakupie lub skorzystaniu z usługi, posiadacz konta jest uprawniony do otrzymania atrakcyjnych promocji lub zniżek. Jest to korzystne zarówno dla marki, jak i dla samego klienta.

Konkretne przykłady

Rozwiązanie to sprawdza się szczególnie w przypadku delikatesów spożywczych, gdzie zakupy co do zasady robi się regularnie. Dlatego też aplikacje lojalnościowe spotkać można obecnie w każdej znanej sieci sklepów tego rodzaju.

Przykłady programów lojalnościowych można też znaleźć w wielu innych obszarach. Aplikacje mobilne dla stałych klientów nadają się doskonale do promocji kawiarni rowerowych, gdyż oprócz oferowanych rabatów pozwalają także na szybką lokalizację ruchomych punktów z kawą.

Aplikacje są instalowane często przez klientów lodziarni, zakładów fryzjerskich. Wykorzystują je restauracje, które tym samym tworzą własny, wewnętrzny system zamawiania jedzenia.

TWÓJ KOMENTARZ

15 − pięć =