Techniki marketingu podlegają stałej ewolucji. Kiedyś standardem było zasypywanie potencjalnego klienta rozmaitymi chwytami perswazyjnymi, które miały niemalże przymusić go do kupienia produktu. Na szczęście te czasy powoli odchodzą już w przeszłość. Dziś coraz większą popularność zyskuje strategia tworzenia pozytywnego wizerunku i emocjonalnego przywiązywania do firmy. Dużą rolę pełnią w niej programy lojalnościowe.
Stosuje się je do produktów, które od dłuższego czasu obecne są na rynku i zyskały już zaufanie konsumentów. Klient otrzymuje w ramach programu możliwość zainstalowania aplikacji. Po odnotowanym na niej wielokrotnym zakupie lub skorzystaniu z usługi, posiadacz konta jest uprawniony do otrzymania atrakcyjnych promocji lub zniżek. Jest to korzystne zarówno dla marki, jak i dla samego klienta.
Rozwiązanie to sprawdza się szczególnie w przypadku delikatesów spożywczych, gdzie zakupy co do zasady robi się regularnie. Dlatego też aplikacje lojalnościowe spotkać można obecnie w każdej znanej sieci sklepów tego rodzaju.
Przykłady programów lojalnościowych można też znaleźć w wielu innych obszarach. Aplikacje mobilne dla stałych klientów nadają się doskonale do promocji kawiarni rowerowych, gdyż oprócz oferowanych rabatów pozwalają także na szybką lokalizację ruchomych punktów z kawą.
Aplikacje są instalowane często przez klientów lodziarni, zakładów fryzjerskich. Wykorzystują je restauracje, które tym samym tworzą własny, wewnętrzny system zamawiania jedzenia.